Sådär...

Nu är bakgrunden till texten fixad... så tryck på uppdatera om det inte syns så kommer den nya bakgrunden fram.... ha en trevlig läsning nu framöver :D

Kram på er

Får väl försöka...

Jaha... nu har det gått så där äckligt lång tid sedan jag skrev sist... IGEN! Nu, Nina, får du ta dig i kragen och skärpa dig!

Nu har man jobbat ett tag... ett bra tag.. sen semestern.
Vet att jag lovade att skriva om sista semesterveckan och jag ska verkligen försöka sammanfatta den så gott jag minns den. Man är lite lätt snurrig efter att ha bytt fritidsavdelning, lärt känna nya barn och en skolstart med massa att tänka på.

Nu gott folk är vi framme vid berättelsen om min sista semestervecka... och ni som inte kunde bry er mindre, ja, ni får hoppa över det här stycket ;) Det kan bli ganska långt... så hoppa långt..

Vi hade bokat en stubbe att bo i i Norrqvarn. Norrqvarn ligger nära Lyrestad som nog inte säger er ett skit. Lyrestad kan man ju tro är en någorlunda stor stad när man har det namnet som förklaring till vart Norrqvarn ligger. Så är inte fallet, nepp, Lyrestad är pyttelitet och inte ens knappt värt att besöka.... tro mig.
Vill man käka på ett värdshus som inte serverar mat... ja, då kan man åka dit. Men, mätt blir man inte...
Vill man handla på en liiiten konsumaffär... ja, då kan man åka dit.
Vill man äta pizza (som absolut INTE går att göra i någon annan stad i Sveriges avlånga land)...ja, då kan man åka dit.

I alla fall.. på vägen mot Norrqvarn åkte vi igenom Mariestad. Där strosade vi runt på mysiga små gator och tittade på en stor stor kyrka. Åkte sedan vidare mot vårt huvudmål för dagen som, vilken ni kanske har gissat, var Norrqvarn.
Kom fram tog emot vår Stubbe och kände att vi var hungriga. Vi testade sedan hela grejen med Lyrestad och kom då på ovannämnda saker... Så vi åkte till nåt annat ställe som jag inte minns vad det hette nu... dyrt var det iaf och enbart Mathias var mätt efter den middagen.

Hem till stubben igen. Mysa, njuta, kolla slussar, äta kvällsmat, chips i sängen och sen hopp i säng för att stiga upp tidigt nästa morgon.

Tivedens nationalpark... ett helt underbart ställe. Dit styrde vi kosan morgonen därpå. Vi gick 2 kilometers promenaden. Och tur var att vi inte gick längre. 2 kilometer tog oss 2 timmar att gå och vi var alla ganska utmattade efter denna promenad. Helt underbart var det iaf och jag njöt av varje sekund. Något jag absolut kan rekommendera alla som läser detta. Hade dock kunnat tänka mig gått en annan runda om den inte hade varit så äckligt lång. Då hade man varit i vargars revir och haft chansen att se vilda vargar *drömmer mig bort*

Åkte sedan vidare och nästa mål på vår runda runt vättern var Vadstena. Där hälsade vi på den heliga Birgitta, tittade på kloster och fikade på ett mysigt lite fik. Åt en otroligt god muffins!
Bestämde oss sedan för att besöka Vadstena slott och faktiskt betala för att få gå in och titta. Åldersgränsen för att behöva betala var 8 år. Så vi informerade damen om detta när hon undrade. Konstigt att man undrar när man sedan ändå inte tror på vad besökarna svarar. Hon tittade skeptiskt på Niklas och sa något om att det var ju passande att han var under 8 just idag. Vi betalade iaf för 2 vuxna och gick in.
Grottorna, valven och gångarna i källaren under slottet var otroligt läskigt tyckte Elias som krampaktigt höll mig i handen. Vi andra tyckte att det var värt vartenda öre.

Sedan bar det av neråt och vi körde (med avbrott för mat) tills vi kom till Brahe hus. Vi körde gamla vägen så tyvärr fick vi köra till Gränna och sedan vända tillbaka på motorvägen för att komma till det gamla "huset".
Klättrade runt, tog massa kort och njöt av utsikten.
Jag, med äckligt stor höjdskräck, blev "tvingad" att ställa mig i ett fönster för att bli fotograferad. Jag ÖVERLEVDE gott folk, så ni kan andas ut ;)

Kom hem till Jönköping trötta och nöjda med en rolig och utmattande resa. Sov i Jönköping för att dagen därpå (då regnet lägligt nog kom) gå på Monkey town. Hade några roliga timmar där med klättrande, skojande, byggande med lego och annat som man ska göra där :)

Sen TROR jag att vi åkte till Tidaholm.. men jag är inte riktigt hundra... så småningom åkte vi till Tidaholm iaf och då var vår Vättern-runt resa avklarad.

Nu, ni som inte brydde er om min semester kan, kan ni börja läsa igen :D

Den här helgen är jag i Tidaholm och mår lika bra som jag alltid gör när jag är här...

Dags att slita sig från datorn...

Kram på er mina få men goa läsare :D

Back from the...

Ja, här är jag... Nina har återvänt från semestervilan, tro det eller ej!

Hade nog viljat ha semester några veckor till men nu när jag har jobbat i snart 2 veckor så känns det helt okej. Har varit på, vad jag anser, strålande humör på jobbet nu sen jag kom från semestern. Vet inte vad det är men jag känner att just nu stormtrivs jag verkligen! Inte bara på jobbet utan med allt och alla runt omkring mig.

Folk (Mest Anna och Mathias) har tjatat på mig om att jag ska uppdatera min blogg. Särskilt Anna anser att hon inte vet ett dugg om vad jag gjort den senaste månaden eftersom jag inte uppdaterat min blogg.
Nää, för det finns ju inga andra sätt att ta reda på det ;)

Jaha, ANNA, ska jag nu försöka berätta kortfattat om mina otroliga äventyr under de 4 veckors semester jag har haft...

Det började med.... att jag nog plöjde igenom 2 böcker. Kan inte minnas vilka 2 det var då det inte är de enda 2 jag har läst under semestern...
Denna första vecka då jag plöjde 2 böcker var riktigt mysig då jag fick en chans att bara vara med Mathias under mer än bara en helg. Jag njöt i fulla drag vill jag lova!

Veckan därpå.... ööhhhh... jo, just det, då skulle Mathias bygga kök hemma hos Chrille. Jag, å andra sidan, åkte till Liseberg med Anna på tisdagen.

Vi tyckte att vår ide var strålande tills vi kom in i Göteborg och möttes av en skylt där det stod med stora bokstäver "GOTHIA CUP". Vi utbrast nog båda på samma gång: "NEEEJJJ!!!"
Närmade oss Liseberg och möttes av en milslång kö av människor utanför Lisebergs ingång...
Vi VÄGRADE gå in...eller "krypa" kanske är ett bättre ord i detta sammanhang!
Gick och strosade på stan och mös fram till klockan 16 då vi bestämde att det fick bära eller brista, för Liseberg skulle få besök av oss denna dag.
Liseberg blev lyckligt för så fick det bli... vi kom in oskadda utan att bli nertrampade och lyckades åka, säkert, 6 åkattraktioner innan det stängde och det var dags att åka hem...

Sen senare, minns inte exakt när, tog Mathias min bilbingo-oskuld.
Ja, gott folk, jag spelade bilbingo för första gången... och vad värre är, jag tyckte att det var riktigt roligt!
Så detta har inte bara hänt 1 gång under semestern utan hela 2 ggr!

HA! Nu vet jag vad jag har missat; vi var ju i Gränna med pojkarna! Jag, Mathias, Niklas och Elias åkte till Gränna en dag. Var kanske inte världens bästa väder för detta men alla var glada och nöjda när dagen var slut. Vi såg allt det man ska se under en dag i Gränna.
(Förutom min mormor då kanske...henne hann vi inte med)

Sista veckan av semestern var nog det bästa av allt och därför är den värd ett alldeles eget inlägg...

Så min saga om en del av semestern avslutas nu här... för att eventuellt fyllas på med mer, både text och bilder, när jag minns vad jag glömt ;)

Se det positivt; det blir 2 inlägg istället för 1 att läsa om mina 4 semesterveckor! Woho!