Äntligen igång!

Nä, egentligen syftar jag ju inte på min bloggsida. Även att det är skönt att vara tillbaka här igen. Jag är kass på att skriva regebundet då det händer så mycket i mitt liv och jag är en upptagen kvinna ;) Men jag gör så gott jag kan och det får ni hålla till godo med.

Nej, min rubrik syftar på tränandet.
Under nyår var jag sjuk. Därefter skadade jag ryggen när jag var iväg och red Valle-plutten och fick ta det lugnt i 2-3 veckor. Under denna tid åkte jag på en ny dunderförskylning som gjorde att uppehållet från träningen förlängdes ytterligare. Så sedan julhelgen känns det som att det är först nu som jag har kommit igång på riktigt igen!
Invägningen på specialvågen som jag skulle ha gjort i mitten av januari hoppade jag såklart över. Ville inte åka på en depression oxå uppepå allt, hehe!
Så mitt nya mål är mitten av Mars. Då hoppas jag att jag har varit i gång regelbundet och hunnit bränna fett och bygga muskler.

Denna veckan har varit väldigt aktiv. I måndags morse gick jag till gymmet ensam. Sambon jobbade och min "personliga tränare" orkade inte hoppa upp ur sängen, hehe! En lite rolig grej kanske: min "personliga tränare",som snarare kanske är en träningskompis, är även min sambos ex och pojkarnas mamma. Många som tycker att det är väldigt underligt att jag tränar och umgås på det sättet med min sambos ex. Men de har en väldigt bra kontakt och jag och hon kommer också väldigt bra överrens. Hon är en glad tjej som är lätt att umgås med. På så sätt har jag haft en väldig tur, sambons ex är inget "psycho" som många vänner behövt råka ut för i deras relationer :P

I alla fall, någon som märkt att jag är duktig på att flyta ut ganska rejält från ämnet? Jag börjar med en sak och har helt plötsligt glidit in på något helt annat. Hehe... är likadan att prata med, jobbigt, jag vet! :P Är ganska jobbigt att komma tillbaka till ursprungsämnet, om man ens kommer ihåg vad man började prata om.

I alla fall (IGEN!!!), i tisdags återgick jag till zumban efter ett långt långt uppehåll. Herreshit vad svårt det var! Svårighetsgraden har antingen ökat eller så har jag blivit trögare! Hängde inte alls med på samma sätt längre! Men det är något jag ska fortsätta med ungefär en gång i veckan. Bra sätt att hålla fläsket igång :)

Igår tog jag en välförtjänt vilodag!

Idag var jag på gymmet med sambons ex (Fia) igen. När jag sen kom hem blev det 15*2 på abslide och 45+30 sekunder planka. Så nu är hela min kropp rejält genomkörd!

Imorgon blir det easyline för första gången någonsin. Jag anmälde Mathias när jag var där i måndags och fick förfrågan varför inte jag skulle vara med. Så igår bestämde jag mig för att testa o ringa o anmäla mig oxå, jag fick sista platsen. Mathias ska köra både spinningpass och easyline. Jag håller mig till ett pass till och börja med.

Min morot i allt det här tränandet är ju Emelie! Kära Emelie som har blivit ett riktigt träningsfreak! Och om hon ska vara beach 2012 så ska väl fan inte jag vara sämre? Eller? Nej, just det! Sen är det ju svårt att hänga med i hennes tempo, för hon är inte riktigt klok ;)  Men jag gör mitt bästa i alla fall :D


GOASTE EMELIE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0