Easyline

Igår var det äntligen dags! Jag skulle testa easyline för första gången!
Jag var något nervös då jag inte hade en aning om hur det skulle gå till. Det enda jag visste var det jag hade fått berättat från Mathias:
"man går runt på olika stationer och följer en lampa i mitten som blir röd/grön. Man kryper ut därifrån."

Jahopp... det sa inte så värst mycket. Men de hade lugnat mig med att instruktören går igenom alla stationer om det är någon ny med...yeah right!!!
Kom in där tillsammans med Mathias som precis hade kört ett spinningpass (duktiga älskling!) och väntade mig en genomgång. Kom ingen... istället sa instruktören några snabba ord och sen startade han musiken. Alla satte igång på den station de hade valt att börja med. Där stod jag framför en stepup-bräda och hade ingen aning om vad för övning det var mening jag skulle göra. Halva tiden av de 30 sekunder man har på en station gick åt till att stå o se dum ut (kändes så i alla fall) innan jag lyckades få kontakt med honom och få honom att förstå att jag var ny. Inte alls pinsamt!!! Därför hatar jag att vara ensam om att vara ny på saker o ting... man lyckas alltid göra bort sig!

Till slut var jag igång i alla fall och fick hjälp att starta igång på varje station. Jag smygtittade en hel del på Mathias, som snällt nog hela tiden var stationen före, så jag visste oftast vad som skulle göras... på ett ungefär ;)

Första varvet var det som sagt 30 sekunder på varje station, det kändes helt okej. Sen fick vi en snabb vattenpaus för att sen köra ett varv till, 45 sekunder per station. Jag vet, det låter hur enkelt som helst! NEJ!!!! Det är det inte! Jag var helt slut efter halva andra varvet! Mina arm och benmuskler ville inte mer!
Dessutom försvårade han andra varvet. Första varvet skulle vi köra vanliga step-ups på brädorna.. andra varvet ändrade han det till att vissa brädor skulle man köra PLANKAN, vissa sit-ups och en del skulle man sitta på en bräda med benen i luften och armarna korsade över bröstet. Mina magmuskler skakade när vi gick ut från lokalen!
Men fasen vilken genomkörare och vad roligt det var! Man blir så sporrad när man ser att alla andra fixar det, då kan man själv inte ge upp och vara sämre!

Ska absolut fortsätta med detta en gång i veckan! Dessutom ligger det i toppen bland de mest fettförbrännande passen man kan köra... och det är ju bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0