En helt vanlig måndag...

Myser just nu under min fiiiiiina lila filt i soffan framför så ska det låta. Galningarna från galenskaparna är med och tävlar den här gången. Så under de 10 minuter som jag har suttit här har jag hunnit höra både "macken-låten" och "jag vill ha en synt farsan"... underbara låtar ju! :)




Den fiiina lila filten fick jag av Emelie i julklapp! Var en helt kanon julklapp, lite för bra för det har blivit hela familjens mysfilt så det är inte ofta som jag får ha den för mig själv. Ändå finns det 2 filtar till att välja på plus att pojkarna har en varsin mysfilt som de fått just för att använda på kvällarna i soffan.
Något te blev det däremot inte under filten. För teet fick jag hemma hos Tina tidigare ikväll då jag gick hem till henne för lite tjöt. Otroligt trevligt, för ju försöka roa mig själv så jag inte blir någon soffpotatis ;)

Imorse gick jag till gymmet apropå soffpotatis ;) Var där tillsammans med Fia, min trogna träningskompis :) Det gick jättebra, gick ovanligt lätt! Min träningsvärk sedan easylinen känns fortfarande som att den sitter kvar, annars är det för att jag inte låtit kroppen vila ordentligt sedan i fredags. Men den är ett tecken på att jag låter kroppen jobba och ger den en utmaning, så det är en skön och behaglig känsla! Idag testade jag även bellyback-maskinen på sidan istället för rakt fram, ett tips från träningsfreaket Emelie, hihi! KANONBRA TIPS!!! Fasen, mina "lovehandles" kommer vara borta snabbare än jag knäpper med fingrarna ;)

När jag kom hem från gymmet satte jag mig i köket för att varva ner en stund och snacka lite med Mathias. Upptäckte då en stor bula på knät... och den var blå! Kunde inte komma på vart jag kunde ha skadat mig. Och visst blåmärken får man ju lite när som... men en BULA! Hur ofta får man en sån på benen då? Jo, i och för sig, när jag slår i smalbenet i sidan av bordet brukar det bli en bula, men inte på knät!



Visst är den ful! Och sån gick jag runt med korta byxor på gymmet! Usch! Hihihi! Räcker ju med mina fula ärr på knät, behöver väl inte ha bulor oxå!

Gick sedan in i duschen... precis när jag hade fått av mig alla kläder och skulle in i duschen kom jag på att jag inte hade kört plankan än. Och Nina som vill få all träning gjord innan dusch gick helt spritt språngande näck ut i hallen och la mig på golvet i plank-ställning :P Så, då hade jag avklarat det oxå! TUR att folk inte ser vad man håller på med i sitt hus! Och nej, där jag var finns inga fönster så ingen kunde se mig! Mathias var nere i köket så inte heller han såg vad jag höll på med!

"MAN SKA HA HUSVAGN".. hehe... de kör på med sina låtar.... (Det var en liten parentes mitt i allt)

En sak till... det var en bild på ett alfabet... hans förklaring var "vi spelar alltid alfapet i husvagnen"... hahahahaha! Det är camping det! Fast nu för tiden blir det väl wordfeud ;) Alla sitter med varsin mobil o spelar wordfeud, haha... de moderna camparna!

I alla fall, nu gled jag iväg i mina tankar igen. I alla fall, när jag stod där i duschen försökte jag komma på när jag kunde ha åkt på denna hemska hemska skada. Jag menar, man får inte en stor blå bula på knät utan att komma ihåg det!
Kom fram till att enda gången som mitt knä hade gjort ont  de sista dagarna var när jag skulle hoppa av Katinka igår. Jag skrapade nämligen det mot westernsadeln när jag skulle hoppa/glida av. Men att det blir sååå fult av ett litet skrap, det trodde jag aldrig!


Puss o hej från mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0