Kärleksförklaringar

Varje alla hjärtans dag blir det diskussioner på facebook och andra ställen om vad man tycker om dagen. Singlar ser ner på det just bara för att de är singlar. Och de i ett förhållande står på två sidor. Antingen tycker man att det är helt onödigt och att man inte ska behöva en dag för att visa uppskattning eller så tycker man om dagen och gör något av den.
Jag tillhör den sista gruppen. Jag tar inte alla hjärtans dag på hundra procent allvar men däremot gillar jag att göra något extra den dagen för min sambo. Jag anser att det är så lätt att i vardagen ta varandra för givet och dagarna bara rullar på och man rusar förbi varann medan veckorna rusar förbi. Så nu när det finns en dag, varför inte passa på att visa sina närmsta lite extra uppskattning när man har en hel dag till det :) Det måste inte vara den du är tillsammans med, dina vänner behöver det minst lika mycket.

Tänk efter: hur ofta hinner du berätta för dina vänner hur mycket de faktiskt betyder? Och tänk vad mycket såna ord kan värma i någons hjärta! Självklart ska man göra det andra dagar oxå! Men se alla hjärtans dag som en liten påminnelse om uppskattning om man nu har glömt av det den senaste tiden.

För min del vill jag göra något av den för jag älskar att hitta på, pyssla ihop och köpa saker till folk jag tycker om :) Sen att se den andra personens reaktion är nog det bästa av allt! Även att han redan innan han kom hem visste att han skulle få något av mig! :)

Så.. tisdag morgon fick jag ett par ursnygga glas av Mathias. De går knappt att beskriva så därför har jag tagit kort på dem. Vill även ha vinglas och karaff som hör till i samma serie :)



Tisdag kväll var jag färdig med Mathias lilla present. Det blev ett litet hop-plock... är så jag gillar att göra :)
En bok, ett bio-besök med mig och några chokladhjärtan (som hann ätas upp innan bilden togs)



Sen "råkade" jag gå över från butiken "pynt och sånt" till "the look" och hittade lite snygga kläder för halva reapriset :) Då kunde man bara inte låta bli att handla. En mysig stickad, lång, vit, kortärmad kofta och en öppen gråspräcklig tunika. Superfina båda två!
Såhär blev det tillsammans med ett långt spetslinne jag beställt från Halens.



utan den vita koftan ser det ut såhär :)



Tack o hej för idag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0