Upploppet

Imorgon ska jag till gymmet och väga in mig.
Vår våg där hemma fick slut på batteri för ca 2,5 månad sedan vilket innebär att jag inte har den blekaste aning om vad jag väger och vad som eventuellt kan ha hänt med min kropp.

Har fått någon enstaka kommentar om att jag har tappat vikt och blivit smalare. Det enda stället där jag tycker att det syns att något har hänt är på min rygg mellan skulderbladen. Men det kan vara en synvilla för att jag har fått större muskler och att det är därför som skulderbladen är mer framträdande. 


Mitt delmål har varit brorsans bröllop då jag vill kunna komma i en fin klänning utan att behöva känna mig som en fet stoppad korv. Har köpt klänning och känner mig riktigt bekväm i den. Bröllopet är nu på lördag och det är därför som jag har bokat möte med vågen imorgon.


Denna veckan har det i alla fall varit en riktig slutspurt innan invägningen. I söndags rev vi mossa i hela trädgården... och jag fick använda muskler som jag inte visste existerade. I måndags blev det easyline på morgonen... lagom jobbigt. På kvällen blev det sedan ett zumbapass och på det en 3 km promenad med vovven.

Tisdagen blev ett besök på gymmet för lite styrketräning... det var riktigt slitsamt och jobbigt efter ridturen som jag hade inbokad innan gymbesöket. Även under ridturen hälsade jag på muskler som jag inte har träffat på länge. Mina sittben strejkade högt!

Igår spenderade jag 3,5 timmar i skogen för ett sök-pass med Lea. Ute i skogen och gömde mig, sprang backe upp och backe ner och sprang även en del efter Lea. Sjuukt jobbigt och sjuuuuuuukt myggbiten blev jag oxå!

Imorse hade jag sovmorgon till 11 ... men det var inget som hindrade mig. 08.15 var jag på gymmet för ett easyline 3/30 pass. Första gången jag testade på 3/30. Så första varvet var kondition/uppvärmning. Andra varvet fokuserades på benen och tredje varvet fokuserades på överkroppen.
Svetten rann om mig så man kunde ha trott att jag kom direkt ur en dusch!

Ikväll tänkte jag löpa en runda med Lea efter den mysiga tjejkvällen hemma hos Carro med henne och Tina.

Jag kan säga att de sista 2 månaderna har jag försökt att träna minst 5 gånger i veckan och det har funkat ganska bra. Så visar det inga resultat nu blir jag riktigt besviken!

Puss o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0