Vårruset

Japp! Igår sprang jag vårruset tillsammans med Fia. Tiden blev 33 minuter... rundan är på 5 kilometer.
Måste säga att jag är nöjd. Jag som aldrig sprungit längre än 4 kilometer innan och det var över ett år sedan.

Självklart tog vi våra "vilopauser" då vi gick i raskt tempo... men de blev korta och få :)

Vid mållinjen stod Maj-Britt och förevigade mitt tomatröda ansikte och mina tunga steg in i mål... så nu har man bildbevis oxå. :)

Nu siktar vi mot blodomloppet, kommer bli 5 kilometer även där, men förhoppningsvis en bättre tid.
Om alla tanter som ska promenera kan ställa sig på rätt ställe istället för att breda ut sig över hela vägen när joggarna ska iväg så kommer vi spara flera minuter i starten :)

Så nu hör ni det alla tanter; joggare på sin plats, strosare på sin plats. Man byter inte led för att man tycker att det är jobbigt att ha en barnvagn framför sig. För sanningen är den att vi som joggar tycker att det är minst lika jobbigt att ha er strosande tanter i bredd framför oss när vi vill komma iväg i vårt tempo!
Hade vi velat gå hade vi ställt oss i strosarledet... men nu gjorde vi inte det och då betyder det att vi vill JOGGA!

Klart o tydligt enligt mig!

Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0